nov
18
2009

Alweer een wereldprimeur. De kilometerheffing!

kmheffingEerst een elektronisch kinderdossier, een elektronisch patiëntendossier, landelijke registratie van vingerafdrukken. en nu een elektronische registratie van alle autoritten.
Dit kabinet mag van mij worden afgelost.
En mijn privacy wil ik dan wel per omgaande terug hebben.
Net als het AOW gedrocht hebben wederom jezelf overtroffen door een nog idioter en onuitvoerbaarder plan te presenteren.
Nu een groot deel van het wagenpark langzaam overstapt op de “groene” auto als vervoermiddel begon onze wouter toch wel een probleem te zien in zijn begroting, minder inkomsten wegenbelasting, minder accijns aan de pomp, hoe gaan we dat gat opvullen. Minister Eurlings kwam te hulp en verzon een nieuw uitknijp systeem waarbij het geen flikker uitmaakt of je auto op zonlicht rijdt of of ruwe aardolie. De overheid is nu al de inkomstenderving van auto’s die niet op fossiele brandstoffen rijden voor!
Maar iedereen gaat minder betalen, ja natuurlijk, de overheid gaat iets invoeren wat ze geld kost. Zie het staatje hieronder.
  • 59% is goedkoper uit, lees, zal iets meer kwijt zijn dan nu.
  • 25% blijft op hetzelfde peil. lees, zal flink duurder uit zijn.
  • 16% wordt nog harder de auto uitgetreitert.
Dit systeem bespaart de automobilist net zo min geld als het nieuwe ziektekostensysteem dat doet. De kosten zullen alleen al omhoog gaan om het hele controlerende systeem te bouwen en te onderhouden. De wegenbelasting wordt gewoon hernoemd tot andere mooie heffing en de BPM gaat er pas vanaf als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
leugenaar

leugenaar

Volgens de minister is er een brede steun voor dit systeem onder de Nederlandse bevolking. Maar de enige die staan te juichen zijn de milieuactivisten. Bedenk daarbij dat IEDEREEN flink zal gaan betalen (tot wel honderden euro’s per maand!). Onze “leiders” zullen net zo snel aan de km heffing knop draaien als er een financieringstekort is. 10-tallen procenten verhoging per jaar dus. Iedere keer met dezelfde politiek correcte smoesjes zoals de milieu leugens.

Deze week werd in Duitsland de val van de muur gevierd, en in Nederland (de mini DDR deel 2) rouwt men om het invoeren van het systeem van Orwell. Wie hier over een paar jaar nog woont is gek of is zelf lid van de nieuwe stasi. Onze privacy die al geheel naar de donder is geholpen wordt is op deze manier totaal weg, ik ben zeer benieuwd wat de wet hierover zegt. Oh ja “Eenieder die niet verdacht is mag men niet volgen.” Is er nu geen slimme jurist Staats- en Bestuurskunde die dat kan onderzoeken en aanhangig maakt.
Dan is er nog de onduidelijkheid over de tarieven, hoe we gaan betalen, wat te doen bij fouten van het systeem, de kosten van de invoering (4 miljard, zullen er wel 8 worden) en de absurde hoge straffen die zijn aangekondigd om misbruik te voorkomen, er was toch zoveel draagvlak, wel vreemd dat er dan een straf van maximaal 4 jaar op moet staan als de burgers die dit zo graag willen het ontduiken.
Al met al een schande dat iemand al met dit idiote plan durft te komen, ga nu eens een keer eerlijk zaken doen, geef dat kwartje van kok terug, en doe dan een redelijke verhoging van de accijns, kost geen investering van 4 miljard, geen groot log orgaan dat de factuurtjes moet innen, de bezwaren niet kan afhandelen bij fouten, en dus de burger een hoop extra geld gaat kosten. De rechters raken nog overwerkt van jou Eurlings!
Zowel bij het rekeningrijden als bij de verhoging van de AOW-leeftijd heb ik een duister vermoeden dat er onderliggende doelen zijn.
Liegen en bedriegen staat hoog in het vaandel van de meeste volksvertegenwoordigers en het hele stasi kabinet.

En iedereen weet “echte leugenaar is iemand die zo kan liegen dat hij in zijn eigen leugens gelooft”.


Oh ja, voor het plaatsen van dat “kastje” daarvoor ga ik wel huur in rekening brengen. Auto wordt zwaarder dus verbruikt daardoor meer brandstof, dat wil ik wel terug zien!

26 Comments

  • avatar anoniem schreef:

    Nu de maffiose overheid het zover heeft geritseld, dat we kastjes in onze auto dienen te dulden, is de volgende stap: KASTJES IN ONS HUIS. Daarnaast dienen we een chip te laten implanteren, zodat we 24 uur/etmaal te traceren zijn.
    Het salaris gaat tegen die tijd rechtstreeks naar de belastingdienst, waarna we geacht worden in rijen aan te sluiten, voor onze eerste levensbehoeften.
    Maar let wel!
    Dit gespuis kiezen we zelf.
    Of tóch niet?

  • avatar anoniem schreef:

    Rekening rijden er is al voldoende over gezegd. Het liegen en bedriegen naar de burgers toe scoort perfect. Sodemieter dit zootje er toch uit. De mond vol over het beschermen van het prive leven v.d. burger wordt regelmatig aangetast. Eurlings met droge ogen vertellen dat alles gedekt is. Vergeet het maar.Prof. Smalhout heeft enige tijd geleden een brief ontvangen of hij een vragenlijst wilde invullen van zijn rit naar Duitsland met allemaal tijden. Hoe zo bescherming. De stassi is er niets bij. O. ja kosten slechts 4 miljard. Lust je nog peultjes. De provincie naait je ook nog eens, daar kun je veergif op in nemen. Min. Verhoeven heeft nog een frisse opmerking, dat de burger meer moet uitgeven. Leg eens uit aan de mensen met een min. inkomen en de mensen die op pensioen zijn. Wat een dom mens. Alleen de werkenden zijn met 2.7% gestegen. Politici wereld vreemde zielige figuren.

  • avatar janneman schreef:

    Het zal wel een erg domme vraag van mij zijn, maar, toch stel ik hem.
    Hoe zit dat nu met de BPM? Krijgen alle autobezitters die terug?
    En hoe gaat het dan vervolgens met de 2e hands automarkt?
    Die stort volgens mij dan volledig in elkaar.”

  • avatar to fast for u schreef:

    Het is inderdaad ’n domme vraag janneman. Niet omdat uw opmerking irrelevant is, maar omdat u langzamerhand wel kunt weten, dat onze overheid, die zich graag profileert als rechtvaardig, in feite ‘n
    ordinaire graaimachine is, nog afgezien van de totalitaire trekjes waar we binnenkort dus mee te maken krijgen.

  • avatar colani schreef:

    “Nov 2008″Als het rekeningrijden eenmaal is ingevoerd, zullen ook buitenlandse automobilisten moeten gaan betalen, zo belooft minister Camiel Eurlings (Verkeer, CDA).
    Ben zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat leenkastjes aan de grens 😉

  • avatar Camiel Eurlings schreef:

    @colani: Automobilisten met een buitenlands kenteken kunnen in 2011 gratis over de Nederlandse wegen rijden, terwijl autobezitters met een Nederlandse nummerplaat per kilometer belasting betalen.

  • avatar Adje schreef:

    De beste kilometer heffing is een verhoging van de accijnzen. Zonder technische poespas komt het geld direct in de staatskas. Een duur electronisch systeem is dan niet nodig maar ja we moeten in de toekomst allemaal digitaal te traceren zijn. Dáárom gaat het mensen. Niet over het klimaat of file bestrijding of zoiets en merkwaardig genoeg dus zelfs niet over overheidsinkomsten.

  • avatar Wim schreef:

    De kilometertax is een aanslag op onze vrijheid.
    Straks moet iedereen autorijden met een kastje dat de overheid exact vertelt waar je bent geweest en wanneer en hoe laat. Dit komt op hetzelfde neer als wanneer je met een door justitie gemonteerd enkelbandje moet lopen. Het is dus niets minder dan elektronische detentie.
    Alle autorijdende burgers worden zo de gevangene van de overheid.
    Na vrijheid van meningsuiting wordt ons zo de rest van onze vrijheid ook nog ontnomen. Dit hadden zelfs de meest weerzinwekkende dictators van wat eens de Sovjet-Unie was in hun stoutste dromen niet kunnen bedenken.
    De overheid van Nederland behandelt haar burgers als criminelen.

  • avatar Anoniem schreef:

    Het principe om gebruik en niet bezit van een auto te belasten is uitstekend. Maar de implementatie van het plan is technisch te ingewikkeld en houdt geen rekening met de toekomst. Ik vraag me oprecht af hoe men straks elektrische auto’s wil gaan ‘pakken’ want die kosten helemaal geen benzine meer. De misgelopen accijns moet inderdaad ergens vandaan komen.
    Het ergste blijft het privacy aspect dat wederom onvoldoende is afgedekt. Nederland is hard op weg om 1984 van Orwell tot werkelijkheid te maken.

  • avatar boos schreef:

    “De overheid moet immers veel geld uitgeven om de verzorgingsstaat in stand te houden.”

    De overheid moet haar geld niet verkwisten aan het binnenhalen van economisch steriele en/of parasiterende personen (geef ons de cijfers, Eberhard!), aan het pamperen van linkse clubjes en de zieligheidsindustrie en het subsidiëren van WC-eend onderzoeken om het eigen straatje schoon te keren.
    Dat te doen zou haar de kans geven de AOW-verhoging én dit fiscale gedrocht te aborteren. Maar ja, partijbelang…

  • avatar Anoniem schreef:

    Het blijkt maar weer: er zijn teveel ambtenaren op de ministeries die zich vervelen en flauwekul gaan bedenken. In ons buurland is het goed geregeld via de literprijs. De benzine is daar ook nog steeds goedkoper.Waarom moet hier altijd het wiel uitgevonden worden: Nadat het “kwartje van Kok”is teruggegeven, dan kan bpm en brm verrekend worden via de accijnzen. Maar ja , dan kan de boel niet bedonderd worden.
    File oplossing? Graag een wetenschappelijk onderbouwd en onafhakelijk bewijs. In kretologie hebben we geen vertrouwen, zeker niet als het van linkerzijde komt.

  • avatar schoutje schreef:

    Totalitaire trekjes waar we binnenkort dus mee te maken krijgen????????
    Daar hebben we toch al mee te maken.
    Maar we hebben het over rekening rijden.
    Dit is weer een echt CDA verzinsel, die ze met hun gebruikelijke achterbakse wijze introduceren.
    Het wordt op een overtuigende wijze met een vriendelijke lach gebracht,
    terwijl er om de hoek iemand klaar staat om je een mes in de rug te steken.
    Vrolijk vertellen ze dat allerlei vooraanstaande instanties zoals ANWB en Bovag hebben laten bijgedragen aan dit plan.
    Zijn die door ons gekozen?
    Zijn hun wel gesprekspartner van de overheid?
    Dat behoord het Nederlandse vol te zijn.
    Het draagvlak bij het volk is er niet, maar we leven tenslotte in een democratie, dus hebben we niets in te brengen.
    Het CDA bepaald tenslotte wat er in Nederland gebeurd.
    Het is weer voor de zoveelste keer slikken of stikken.
    Ze zijn al ruim twintig jaar bezig met het rekening rijden en een half jaar terug was de kamer het zo zat dat er gesteld werd laten we er maar mee stoppen.
    Een ruime meerderheid was het er mee eens.
    Nu in eens moet het er toch komen, raar, dus zijn er andere krachten in het spel.
    Wanneer gaat dat tuig een keer de waarheid spreken?

    Stemmen is meewerken aan het in stand houden van een criminele organisatie!

  • avatar Groen schreef:

    Rekeningrijden bestaat al. We noemen dat belasting op benzine. Hoe meer je rijdt, des te meer belasting je betaalt.

    O ja, auto’s worden steeds zuiniger. Ze verbruiken op den duur veel minder benzine. En de elektrische auto komt er aan. Is dat goed voor het milieu?

    Jawel, maar de overheid loopt inkomsten mis. De overheid zou natuurlijk kunnen bezuinigen, bijvoorbeeld door overbodige bureau-ambtenaren te ontslaan.

    Het blijkt echter makkelijker om de burger extra te belasten. Hoe zuinig je ook rijdt, je wordt per kilometer gepakt. Nou, dan kun je die SUV ook wel weer uit het vet halen.

    Ik rijd trouwens geen auto. Milieubewust als ik ben heb ik me al heel wat keren nat laten regenen op de fiets. Leuk om te weten dat ik straks mee mag betalen voor de lui die niet uit de auto te branden zijn.

    Ondertussen maakt het Nederland niet meer uit wat je doet, hoe beschaafd, zuinig of milieubewust je ook leeft. Je wordt altijd gepakt, hoe dan ook.

  • avatar lampje schreef:

    Vreemd dat niemand op het idee komt dat de kilometerheffing in één klap kan worden ingevoerd als de motorrijtuigenbelasting eveneens in één keer wordt afgeschaft en ook de BPM. De resterende BPM moet daarvoor aan de autobezitters wordt terugbetaald. Deze loopt nu af over 9 jaar, dus als een auto 4 jaar oud is krijg je 40% van je BPM terug, is hij 2 jaar oud dat krijg je 20% terug. Geen terugval dus van autoverkoop en een helder systeem waarbij je onmiddellijk kan zien of de operatie kosten neutraal is. Dit is natuurlijk het laatste wat onze politici zouden willen en toont tevens hun valse gedrag aan.

  • avatar Anoniem schreef:

    In Frankrijk is de wegenbelasting al jaren verwerkt in de brandstofprijzen en dit schijnt zonder problemen te werken. Voordelen van dit systeem zijn, dat het snel en goedkoop ingevoerd kan worden. Wie veel rijdt of in een auto die veel verbruikt, betaalt meer. Het belangrijkste is natuurlijk dat het Franse systeem niet privacy-gevoelig is. O, ja dit nog, de Franse brandstofprijzen zijn maar even hoger dan de onze en de Fransen betalen geen idioot hoge bpm en wegenbelasting.

  • avatar Tokkie schreef:

    Helemaal mee eens. Uiteindelijk zal alles weer averechts werken. Alles wordt duurder en nog meer belasting en administratie. Stalin zou graag zo’n kastje hebben gehad in zijn tijd. Zo’n kastje weet waar ik ben, waar ik naartoe moet, hoe hard ik rijd, maar wegen zijn en waar toegangsverboden zijn. Tevens weet hij dat van alle andere auto’s op de weg. Kan er niet een koppeling worden gemaakt met het gaspedaal, de remmen en eh de koppeling? Dan zou het pas echt nuttig zijn en zelfs ongelukken voorkomen.

  • avatar Ger schreef:

    Een opslag van 6 ct per kilometer komt bij een verbruik van 1 op 12 neer op een prijsverhoging van 50 cent per liter benzine. Oplossing: verhoog de accijns in 5 jaar met een dubbeltje per jaar en verlaag tegelijkertijd de BMP en wegenbelasting naar nul.
    Voordeel 1: ook buitenlandse auto’s betalen mee.
    Voordeel 2: geen hoge incasso kosten
    Voordeel 3: geen gedoe met privacy

  • avatar Sieb schreef:

    Waarom blijven motorrijders buiten schot?Deze vervuilende en herriemakende dingen zouden juist extra belast moeten worden. Als er nog meer van die dingen op de weg komen mag ik wel 8 dubbel glas laten plaatsen.
    Deze regering is knettergek.Ik ga voor geert.

  • avatar N O Brain schreef:

    Wordt nu de accijns ook afgeschaft of moeten we twee keer per gereden kilometer gaan betalen?

  • avatar Anoniem schreef:

    De achilleshiel v/h systeem is het elektronische kastje. slecht voor de privacy, fraudegevoelig, 5 miljard kosten die voor de baat uit gaan. NIET doen dus. gewoon meer wegen bouwen en accijns voor de brandstof aanpassen; weg mrb, weg aankoop belasting.

  • avatar Anoniem schreef:

    Een regering van AASGIEREN en BUIDELRATTEN onder leiding van BIG BROTHER !!!!

  • avatar frans schreef:

    Al jaren schreeuw ik van de daken, dat de wegenbelasting in de benzineprijs zou moeten zitten.
    dat zou de meest eerlijke oplossing zijn.
    wie veel gebruik maakt van de auto zal meer betalen dan iemand die minder gebruik maakt van de auto.
    Geen miljarden extra kosten maken voor weer een prestige project van een minister.
    Het kan zo simpel.
    ik zal echter wel een roepende in de woestijn blijven want de burger wordt toch niet voor vol aangezien.

  • avatar frans schreef:

    PVV is tegen rekening rijden, let maar op!

  • avatar Anoniem schreef:

    De “democratie” Nederland is een richting opgeslagen, waarvan ze bij de KGB en de STASI alleen maar konden dromen.

  • avatar grrrr schreef:

    Mag ik iedereen even in herinnering roepen de grote debacles van de dames en heren van RWS? Tolpoorten, Betuwelijn, HSL lijn, traject controles, de leugen die uitbreiding van het asfalt heet, privatisering van het OV? Het is tot nu toe geen enkele minister van RWS gelukt de forens uit de auto te krijgen, of uberhaupt minder te laten rijden. Reden? Stupide egotripperij en totale impotentie en incompetentie van de betreffende politicus. Zie hier. Na miljarden over de balk te hebben gegooid, waar geen enkele rendement uitkomt komt deze egotripper met immorele verachtelijke stasi praktijken. Immers, daar werd ook met hel en verdoemenis de mensen zaken opgedrongen.
    En ja gevangenisstraf kun je grijgen als je het kastje saboteert: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5341563/___Cel_in_bij_kapot_km-kastje___.html?p=1,1

    De regering is totaal van de pot gerukt. Tjee dat er nog steeds mensen zijn die op deze lui stemmen.

  • avatar Anoniem schreef:

    Let op. De PvdA gaat draaien om kiezers te winnen. Op integratiegebied durven ze niet meer te komen, dus PVV achterban terugwinnen EN CDA stemmers pakken, kan alleen als zij zich zogenaamd voor de Heilige Koe bezitters opstellen.

Abonneren op de RSS-feed van deze topic. TrackBack URL


Onze sponsor Colani | Ontwerp: Oppositie 2.0 door colani.nl